God said to Moses: "Ehyeh asher ehyeh'' (I will be what I will be) [Shemot 3:14]
Rashi explains that G-d's reply to Moshe's question [about His Name] was ''I will be with them in their present time of need, just as I will be with them at the time of future persecutions.''
Obviously, Rashi does not agree with those commentators who suggest that G-d told Moshe to tell the Jews His true Name [Rashbam, Rambam and Abarbanel]. Rather, according to Rashi, G-d was responding with words of encouragement to tell the Jewish people. [In this respect, Rashi agrees with Ramban].
After the true and complete redemption through our righteous Moshiach '' all flesh will see together that the mouth of G-d [Havayeh] spoke.'' And then we will be permitted to pronounce the Tetragrammation exactly how it is written.
Source: Likutei Sichos Lubavitcher Rebbe
2 comments:
תשפ"ג המשיח גילה
המשיח גילה הגאולה בפתח - האדמור הקדוש הרב יאשיהו יוסף פינטו
https://www.youtube.com/watch?v=Wc73Jl0QPpw
הרב היקר תגיד אתה לומד תורה ? מי מסכים לך לדבר כך על עם ה הסובל כל כך מי ? אתה לומד נביא ישעיה .מה קורה לך .במקום ללמד זכות .אתה מקטרג על עם ה המסכן .ואתה חושב שהשם שמח בזה גם אתה נלכדת ברשת הסמאל תעשה תשובה .ותדבר סנגוריה .
Reply
להתענג באהבתך
·
1 reply
להתענג באהבתך
להתענג באהבתך
15 hours ago
צדיק כשאין דין למטה יש דין למעלה ותהיה בטוח שהרב כל היום מתפלל על עם ישראל ומסנגר עליהם ללא ספק פשוט צריך גם מיראה וגם מאהבה וגם שהוא מדבר על הגאולה זה לאו דווקא על עם ישראל שיסבלו זה הגויים כמו שכתוב בנביא
Reply
Can someone translate last comment ? Thanks
Post a Comment